Hanu Brătcuței, o cazare de suflet în Munții Pădurea Craiului din Apuseni

Cuprins

Tocmai ce ne-am încheiat sejurul din Munții Apuseni, în zona Pădurea Craiului, ocazie cu care am descoperit niște locuri încântătoare, extrem de pitorești și cu mult potențial turistic. Peste tot am fost primiți cu multă căldură, bunăvoință și amabilitate, iar la Hanu Brătcuței, locul unde ne-am cazat, ne-am simțit de parcă am ajuns la mama acasă. 🙂

Amplasarea și drumul până la Hanu Brătcuței

Am plecat din București în jurul amiezii, iar odată cu lăsarea serii ajungeam la Hanu Brătcuței, un loc unde liniștea vine la pachet cu starea de bine pe care o resimți de cum le treci pragul. În jur de șapte ore durează drumul din capitală până aici, dar e mult mai aproape de Alba Iulia, Cluj sau Sighișoara, așa că, dacă veniți din București, e fezabilă și o oprire intermediară.

Odată ajunși în județul Bihor, am mers de-a lungul Crișului Repede până în localitatea Bratca pe care am traversat-o de la est la vest, iar pe valea Brătcuței, într-o zonă pitorească și liniștită, am oprit la Hanu Brătcuței.

Cum am ajuns, am fost întâmpinați de Whisky, unul din cei trei căței ce locuiesc aici și care se împrietenesc pe loc cu oaspeții care trec pragul hanului. Copiii s-au bucurat de locul de joacă, noi de un pahar de Nucată (știați că există așa ceva?) și de o masă gustoasă, cu mancare proaspătă făcută pe loc. Noaptea am dormit neîntorși, așa de bine ne-a prins aerul tare de munte și susurul râulețului ce curge chiar pe lângă han, iar dimineață ne-am trezit în cântece de păsări și cu poftă de explorat.

Condiții de cazare la Hanu Brătcuței

Am luat micul dejun pe terasa de afară, am dat o raită pe la bazinele cu păstrăv (copiii sunt fascinați să îi urmărească jucându-se în apă, dar le plac și în farfurie, iar la Hanu Brătcuței chiar ai o mulțime de feluri în care e gătit peștele și din care poți alege), am băut o cafea tare, ne-am jucat din nou cu cățelul casei ce a venit să ne salute și am stat la povești cu proprietara hanului, o doamnă veselă și nespus de drăguță ce ne-a ținut companie pe parcursul întregului sejur.

Revenind la amenajarea hanului, acesta e strucurat pe trei niveluri – noi am fost cazați la primul etaj, într-un apartament cu două dormitoare plus baie, cu un balcon generos, împodobit cu mușcate sângerii printre care se vede râul și muntele ce se înalță dincolo de pod. Camerele sunt aranjate în stil tradițional, cu influențe rustice, dar păstrând tot confortul unei locații moderne. Ne-au plăcut paturile din lemn, bârnele ce împodobesc tavanul, lămpile cu pânză înflorată și covoarele țesute ca pe vremuri, amintind de căldura cu care eram întâmpinați acasă la bunicii noștri.

La parter, restaurantul și terasa sunt deschise, oferind spațiu generos atât pentru oaspeții locației ce doresc să stea la masă aici, cât și pentru organizarea de evenimente diverse. Cât despre meniu, felurile de mâncare sunt variate și super gusoase (mulțumim bucătarului locației, noi am fost cuceriți de gusturi și arome). Vă recomandăm în mod special păstrăvul în crustă de migdale, omleta cu cașcaval la micul dejun, zacusca cu hribi care e absolut delicioasă și tarta cu caramel, o nouă specialitate din meniu ce te face să te lingi pe degete.

Grădina e plină de flori, arcade de trandafiri te însoțesc de la intrare până la terasă, locul de joacă ține copiii ocupați și fericiți, bazinele cu păstrăv pot fi vizitate, iar nouă nu ne-a mai rămas decât să ne bucurăm de aceste momente de tihnă de la han.

Facilități pentru familii cu copii

Pe lângă că e super primitor, Hanu Brătcuței este foarte potrivit și pentru vacanțele alături de copii. Albert și Ayola s-au simțit tare bine aici, iar noi am avut în sfârșit adevărate momente de relaxare după mult timp.

• În primul rând, curtea spațioasă, complet securizată și lipsită de potențiale pericole, a fost un adevărat motiv de relaxare, căci puteam urmări copiii jucându-se aproape de noi, în timp ce ne relaxam la terasă;
  • Tot în curte, locul de joacă a fost atracția principală a copiilor pe parcursul zilelor petrecute aici, iar avantajul e că atât leagănele cât și toboganele sunt la dublu, ca fiecare să aibă propriul loc fără să se certe;
  • În serile și în zilele ploioase (am prins și din astea), jocurile de societate disponibile au fost mai mult decât bine-venite, căci am făcut cu Albert adevărate turnee de Uno, Șeptica, Păcălici, Remi și Comoara Piraților, dar și Ayola a avut jocuri potrivite pentru vârsta ei;
  • Tot potrivite pentru familii cu copii sunt și cele patru apartamente disponibile, fiecare din ele cu câte două camere, din care una dispune de 2 paturi (unul single și altul matrimonial), iar cea de-a doua de un singur pat dublu. Așadar, spațiu suficient pentru toată lumea. 🙂
  • Și nu în ultimul rând, opțiunile existente la restaurant unde felurile de mâncare pot fi ușor adaptate pentru copii – lapte cu cacao (yumm, ne-a amintit de copilărie!), omlete delicioase, ceai și tartine cu gem, ciorbe gustoase, legume la grătar sau păstrăv abia făcut. Toate alimentele sunt proaspete, iar mâncarea este preparată pe loc, un mare avantaj ce ridică o grijă importantă de pe capul părinților (cu siguranță știți despre ce vorbim:) ).

Impresii personale și modalități de contact

Pentru noi, Hanu Brătcuței a fost un spațiu fascinant, unde ne-am simțit ca acasă, un loc plin cu povești ce ne-a răsfățat și ne-a rupt puțin de cotidian. Totul a fost minunat aici, de la amplasarea în mijlocul naturii, la condițiile confortabile, apartamentul spațios ce îmbină stilul rustic cu confortul de astăzi și mâncarea delicioasă gătită cu gust și pasiune.

Iar apoi, sentimentul că ești primit ca acasă, că oamenii de aici sunt inimoși, veseli și blânzi, cu vorba molcomă și zambetul pe buze, cu o amabilitate venită din inimă și reflectată în pasiunea pe care o pun în tot ceea ce fac. Am întâlnit oameni speciali zilele acestea – proprietarii locației și personalul de la Hanu Bratcutei – cu toții și-au deschis câte puțin inima în fața noastră, ne-au povestit despre pasiunile și provocările cu care se confruntă și ne-au uns pe suflet.

Așa că dacă sunteți în căutarea unei astfel de cazări la munte sau dacă plănuiți o vacanță în Apuseni, chiar vă recomandăm acest loc de cazare cu farmec ascuns printre mușcate și personal primitor gata să te întâmpine și să te primenească.

Îi puteți găsi:

Mulțumim asociației Pădurea Craiului și colegilor noștri de la Kinder Trips pentru că au organizat acest press trip și ne-au invitat să fim parte din el. Ne-am simțit onorați și încântați să descoperim această zonă a țării despre care nu știam multe, dar pe care am ajuns să o îndrăgim și abia așteptăm să ne întoarcem cu prima ocazie!

Și dacă v-au plăcut poveștile noastre, vă așteptăm să vă alăturați pe pagina noastra de Facebook și pe Grupul Familiilor Calatoare pentru și mai multe idei utile despre călătoriile cu copii.

Hai cu noi în excursii de grup