Malta – o țară pentru părinți și pitici

Cuprins

În această dimineață nu m-am trezit în patul cu ursuleți de acasă. Și nici caruselul meu cu peștișori, nici pisica cea grasă nu sunt prin peisaj… Ceva se întamplă.

Să vedem…îmi amintesc că aseară am adormit în căruciorul meu și că în jur mirosea a mare. Cred că de la plimbarea de ieri cu avionul se trage toată treaba asta. Dar uite-i pe mami și pe tati – pare că plecăm undeva.

Așa a început prima zi din prima mea excursie.

Am aflat apoi că suntem în Malta și că aici urma să ne petrecem următoarea săptămână de viață. Ce pot să zic, inițial n-am știut ce și cum, așa că am preferat să dorm cam peste tot. Dar apoi mi-a venit chef de aflat și văzut lucruri noi (la urma urmei de ce să nu profit ?!), așa că m-am decis să fiu cât mai vocal și să accept tot mai puțin să stau în cărucior.

Oricum, noi ne-am simțit tare bine aici în Malta…

Cred că asta se datorează și listuței de mai jos pe care ai mei părinți au creionat-o, așa că eu o împart cu voi, ca să fiți și voi părinți împliniți cu pitici fericiți în Malta:

• «Iunie pare a fi cea mai potrivită lună din an pentru o vizită malteză: temperaturile blânde de vară și briza mediteraneană ne-au permis atât să stăm la plajă dimineața și seara, cât și să vizităm locuri noi, fără vreun disconfort termic.
  • Pentru plimbări personalizate, mai comode, noi am ales închirierea unei mașini. Urcușurile pe numeroase serpentine, drumurile înguste și mersul pe partea stângă pot transforma însă plimbările într-o adevărată provocare.
  • Din punct de vedere al cazării, un apartament închiriat(Mellieha Holliday Appartment 2) în Mellieha, un orășel mai retras ni s-a părut alegerea optimă, atât din punct de vedere al mâncării (mai ales dacă piticul este diversificat și are nevoie de păpică preparată), cât și al proximității față de plajă.
  • Iar pentru cumpărături, supermarketul Lidl este prezent și în Malta cu mai toate lucrurile de care am avut nevoie. Pentru soluții rapide, magazinele mici de cartier pot fi și ele o opțiune bunicică.
  • Când am vrut papa bun și ieftin, restaurantele de pe plajă ne-au oferit o varietate demnă de luat în considerare. De la mâncarea tradițională, la cea indiană sau chiar semi-preparată, acestea ne-au mulțumit toate poftele, la prețuri accesibile.
  • Și dacă tot vorbeam de mâncarea tradițională, felul de bază din această secțiune a meniului e musai de încercat: iepurașul maltez. O delicatesă pe care noi am savurat-o la Cross Keys Mellieha, un restaurant dintr-o zonă liniștită a Maltei, a cărui terasă de la etaj oferă o vedere drăguță spre mare.cross keys
  • O lecție bună de ținut minte pentru noi: mai mult cash în următoarele excursii! Ne-a surprins puțin faptul că la benzinării poți plăti doar cu bani lichizi și foarte rar găsești o benzinărie care are sistem POS, pe care îl poți folosi doar cu achitarea unei taxe suplimentare (1,5 €), motiv pentru care am realizat că portofelul nostru are nevoie de mai mulți bănuți și mai puține carduri 🙂
  • Foarte utilă pe plajă sau la adieri de vânt s-a dovedit husa transparentă de ploaie pentru cărucior.DSCN0786
    Astfel, piticotul a stat la căldură, fără să fie nevoie să anulăm planurile.»

Cam atât din partea părinților ca rețetă pentru o primă vacanță în trei reușită.

Cât despre calitatea de turist la 3 luni, pot să mă laud că am descoperit multe lucruri despre încântătoarea natură malteză și despre Malta istorică.

Mie mi-a plăcut mult și cred că și ai mei au fost fascinați cel puțin ca mine. De asta v-o recomandăm și vouă, cu sau fără pitici în dotare 🙂

Și dacă v-au plăcut poveștile noastre, vă așteptăm să vă alăturați pe pagina noastra de Facebook și pe Grupul Familiilor Calatoare pentru și mai multe idei utile despre călătoriile cu copii.

Hai cu noi în excursii de grup