Jurnal de călătorie: Elveția și Liechtenstein 2019

Cuprins

În acest an, cu ocazia sărbătorilor de Paște, am ales pentru prima dată să nu rămânem acasă, așa că ne-am făcut bagajele și am luat cel mai ieftin zbor spre Milano, în Italia. De acolo, am închiriat o mașină cu care am plecat într-o călătorie de cinci zile prin Alpii din Elveția, traversându-i de la est la vest.

Pe unde am ajuns și ce am văzut acolo, în afară de atracțiile pentru copii despre care am povestit deja, lăsăm jurnalul nostru de călătorie să spună 🙂

26 aprilie 2019: Vaduz, Lichtenstein

La granița dintre iarnă și primăvară, într-un orășel de la poalele Alpilor, am trăit emoția zilelor sfinte dinainte de Paște și ne-am pregătim pentru bucuria Învierii.

Aproape de granița cu Liechtenstein, ne-am pierut pașii pe strada pietonală din centrul capitalei Vaduz, am urcat până la castelul ce are rol de reședință a principelui statului, apoi am primit pe pașapoarte ștampila de turist al Liechtenstein-ului, de la Centrul de Informații.

Vaduz Castle – reședința principelui din Liechtenstein

Seara ne-a găsit pe domeniul unui castel din apropiere. Gutenberg Castle este înconjurat de podgorii de viță-de-vie și de un peisaj ireal, îmbinând creste de munți înzăpezite, inflorescențe de „bulgări de zăpadă” sau ciucuri de liliac, turle ascuțite ce tind spre cer și nori albi ca vata pe băț pentru copii.

27 aprilie 2019: Lutzern, Elveția

Ajunul Învierii ne-a găsit într-un oraș elvețian care bucură orice turist ce îi trece pragul. Noi ne-am desfătat dimineața într-un muzeu special creat pentru copii, ce le oferă piticilor posibilitatea de a descoperi tot felul de mijloace de transport, intrând în universul lor.

Apoi, prin picuri de ploaie și străluciri de curcubee, ne-am plimbat prin centru, de-a lungul apei ce străbate orașul, am urcat până la turnurile de piatră ce îl înconjurau cândva și ne-am oprit pe malul lacului cu lebede, odată cu lăsarea serii.

Dintre locurile văzute, cel mai mult ne-au plăcut:

• Kapellbrücke (Capel Bridge), considerat cel mai vechi pod de lemn din lume; pe lângă însemnătatea istorică, este și foarte atractiv prin aspect și foarte util mai ales când afară plouă, fiind acoperit 🙂
Capel Bridge – exterior
Capel Bridge – interior
  • Faleza de-a lungul râului, străjuită de clădiri monumentale, adevărate capodopere arhitecturale
Clădiri pe faleza râului Reuss
  • Cele nouă turnuri ce făceau parte din orașul vechi, unele din ele vizitabile, oferă printre cele mai bune puncte de belvedere către oraș. În plus, drumul ce urcă până la ele e încărcat de flori, iar în timpul primăverii se simte în aer mirosul de leurdă ce crește aici din belșug.
Monumentul leului rănit
  • Lacul din centrul orașului, unde lebede albe se plimbă în voie, încântând privirea turiștilor.
  • Și, dacă aveți timp, merită să vă plimbați puțin și prin satele din jurul orașului, peisajul atât de pitoresc, iarba atât verde și liniștea care domnește peste tot vă vor deconecta și relaxa instant. Noi chiar am ales o variantă de cazare într-unul din aceste sătuce de munte și a fost o alegere foarte inspirată.

-> Aproape de Lutzern ne-am cazat aici: Comfortable 2 bedroom apartment.

28 aprilie 2019: Interlaken, Elveția

De la flori la zăpadă și înapoi, prima zi de Paște ne-a purtat pe tărâmuri de poveste, pe care nici măcar pozele nu le pot descrie la intensitate maximă.
Nu mai spunem de bucuria lui Albert la reîntâlnirea cu zăpada și entuziasmul creării unui mic om de zăpadă, sus în vârful Harder Kulm, după plimbarea cu funicularul ☃️
Interlaken este cu siguranță o destinație ce nu trebuie ratată odată ajunși în Elveția.

Interlaken – vedere generală
Interlaken – detalii

Iar odată ajunși aici, e bine să știți că la doar 12 km distanță se găsește o stațiune pitorească elvețiană, Lauterbrunnen, renumită mai ales pentru cascada înaltă ce se revarsă chiar lângă sat – cascada Staubbach, una dintre cele mai înalte din Europa.

Lauterbrunnen – vedere generală

Drumul de întoarcere ne-a oferit ocazia să mergem cu un tren pentru mașini ce traversează muntele printr-un tunel imens, o experiență unică pe care nu o mai încercasem până atunci.

29 aprilie 2019: Leukerbad, Elveția

Am rămas impresionați de această stațiune unde, sub crestele ninse ale munților cresc narcise sălbatice, căsuțe din lemn desenează peisaje pitorești, iar soarele strălucește parcă mai puternic în albul zăpezii.

În plus, apele termale – atât interioare cât și în aer liber – sunt un loc excelent pentru relaxare și distracție pentru toate vârstele. Am povestit pe larg pe blog despre cum a fost pentru noi o zi la Leukerbad Therme

-> În Leukerbad ne-am cazat aici: Wohnung Gstein B3.

Când am părăsit stațiunea, am încercat să vizităm și barajul Grande Dixence, cunoscut drept barajul cu cel mai mare debit din lume și cel mai înalt baraj din Europa. Din păcate, nu am putut ajunge foarte aproape din cauza riscului de avalanșe, dar tabloul care ni s-a înfățișat odată ajunși în Pralong, pe o terasă încărcată de brândușe, a meritat drumul până acolo.

30 aprilie 2019: Montreux, Elveția

Montreux, ultima noastră oprire din Elveția, este o stațiune exclusivistă, cu prețuri pe măsură. Dar dincolo de aceste aspecte, e un loc al bunului gust, un tărâm al florilor amestecate într-un curcubeu de culori și totodată locul unde se găsește cel mai vizitat castel din Europa – Chateau de Chillon.
Pentru noi acesta din urmă a fost ca o redescoperire a lumii medievale, un fel de integrare în lumea din Game of Thrones.

Bulevard în Montreux
Chateau de Chillon – vedere generală
Chateau de Chillon – detalii

Dar marea revelație a fost să descoperim cât de interesat a fost Albert de vizita în castel, cu câtă răbdare a trecut prin toate cele 46 de camere, cum a ascultat explicațiile lui tati și a pus întrebări pe tot parcursul vizitei.
Piticul nostru crește, iar călătoriile îi dezvoltă nevoia de cunoaștere și curiozitatea mai mult ca orice altceva! 

Vedere din Chateau de Chillon
În fața castelului după vizită 🙂

-> În Montreux ne-am cazat aici: Studio near lake and border.

Cât despre ultima noapte de cazare în road trip-ul nostru, am petrecut-o pe pămân franțuzesc, Montreux fiind exact la granița cu țara vecină, Franța. Așa am avut ocazia să gustăm și din minunatele izvoare Evian și să vizităm a doua zi centrul stațiunii termale.

Izvor termal Evian
Stațiunea Évian-les-Bains – vedere generală

1 mai 2019: Portugalia

Și apoi am schimbat ploile din Elveția cu soarele din Portugalia. 🙂

Portugalia, Lisabona

Și dacă v-au plăcut poveștile noastre, vă așteptăm să vă alăturați pe pagina noastra de Facebook și pe Grupul Familiilor Calatoare pentru și mai multe idei utile despre călătoriile cu copii.

Hai cu noi în excursii de grup