Qatar Airways – 12 ore de zbor cu bebe sau Despre o companie aeriană baby friendly

Am făcut-o și pe asta.

Primul meu zbor inter-continental a fost un succes. 12 ore de zbor plus o escala de 8 ore pot părea înspăimântătoare chiar și pentru un adult. Eu, însă, am făcut față cu brio.

Recunosc, am primit o mână de ajutor și din partea companiei aeriene, ca lucrurile să se desfășoare cât mai ușor pentru mine și părinții mei. Unde mai pui că am avut-o și pe mătușica alături, ca să fiu sigur că nu îmi lipsește nimic.

Dar, revenind, hai să vă povestesc ce presupune un astfel de zbor pentru un bebe și de ce este Qatar Airways o companie orientată spre copii.

În primul rând, oriunde ai zbura în afara țării, trebuie să știți că și noi cei mici avem nevoie de pașaport, indiferent de vârstă (eu l-am făcut la 3 săptămâni și vă mărturisesc că nu mi-a fost deloc ușor să îmi țin capul și să mă uit și la tanti care îmi făcea poza). În schimb, dacă ne plimbați cu avionul pe teritoriul țării, ne putem îmbarca doar cu certificatul de naștere.

Apoi, în cazul în care nu suntem însoțiți de ambii părinți, vom avea nevoie de procură din partea părintelui care lipsește. Aceasta se întocmește la un cabinet notarial și este prezentată agentului vamal odată cu ieșirea din țară.

Odată ajunși în aeroport, dacă ați ales să ne luați căruciorul în călătorie (la majoritatea companiilor aeriene transportul lui e gratuit), chiar dacă ați făcut check-in online, va trebui să treceți pe la biroul de check in pentru ca acesta să fie etichetat. Vestea bună este că nu va fi necesar să îl predați acum, ci abia la ușa avionului. Tot aici puteți cere locul special din avion, pentru părinți însoțiți de copii. Astfel, echipajul va atașa un landou, pentru ca noi cei mici să avem locușorul nostru. Dacă zborul este alcătuit din mai multe segmente, asigurate de aceeași companie, rezervarea locului se va face pentru toate segmentele, la început.

În aeroportul Otopeni există o poartă specială de securitate pentru cărucioare. Accesul este mai simplu pe acolo și există personal dedicat care stă la dispoziția părinților cu copii. Noi cei mici vom trece prin porți în brațele părinților, ușor distanțați de pieptul lor, în timp ce căruciorul va fi scanat împreună cu bagajele de mână.

La îmbarcare, tati a predat căruciorul unui domn, la intrarea în avion; acesta a fost împachetat în saci de plastic transparenți, pentru a fi siguri ca nu se pierde nimic pe timpul zborului. Mami m-a luat în brațe și am intrat în avion, îndreptându-ne spre locul nostru.

Locul special pentru copii despre care vă spuneam este situat în primul rând, după clasa business. Peretele care desparte cele două categorii este astfel prevăzut încât să permită amplasarea landoului pentru bebeluși, imediat după ce s-a încheiat procedura de decolare. Eu m-am simțit foarte bine în landou: am dormit, m-am jucat, m-am rotit, am gângurit, cam tot ce făceam și în pătuțul meu de acasă. Unde mai pui că domnișoarele simpatice din avion mi-au oferit și păturică, pernuță și o jucărie – Mr Potato mi-a fost camarad de drum pe tot parcursul zborului. De reținut că landoul nu poate fi utilizat în caz de turbulențe, iar bebelușii pentru care este destinat trebuie să aibă maxim 11 kg.

20160919_085353.jpg

20160919_085405.jpg

De asemenea, echipajul ne punea la dispoziție și borcănașe cu mâncare și scutece, dacă ar fi fost cazul. Și nici mami cu tati nu au fost mai puțin răsfățați – pături, pernuțe, căști, monitor cu filme, jocuri, hărți și cam tot ce mai aveau nevoie pentru un zbor ușor.

Prima oprire a fost în aeroportul din Doha, unde am poposit aproape 8 ore. E bine de știut că poți beneficia de cazare din partea companiei aeriene dacă escala se întinde pe mai mult de 8 ore și dacă niciun alt zbor al companiei nu este disponibil mai devreme, în intervalul de așteptare.

Nu a fost cazul nostru, așa că ne-am făcut comozi în una din sălile de așteptare ale aeroportului, dotate cu scaune tip șezlonguri (nu foarte comode) pentru dormit. Fiind o țară islamică, aceste săli sunt, în general, destinate exclusiv bărbaților sau femeilor, însă există și câteva locuri de odihnă pentru familii.

Acolo am mers și noi, iar pentru mine părinții au împrumutat pe drum un cărucior gratuit, oferit tot de Qatar Airways. Dacă nu le găsiți prin aeroport, lăsate de alți utilizatori, le veți găsi depozitate lângă biroul de informații de la poarta C1 (aproape de intersecția dintre terminalele C, D și E). Cărucioarele sunt foarte comode și ușoare și permit inclusiv întinderea la 180° pentru nani.

20160919_044219

Încă un lucru pe care trebuie să-l știți în cazul unei escale în Doha, mai ales pe timp de noapte: chiar dacă afară sunt peste 30°C, aerul condiționat din aeroport funcționează la cote maxime și în anumite zone poate fi destul de răcoare. Așadar, e bine să aveți în bagajul de mână haine mai groase, la care să apelați la nevoie.

Odată cu venirea dimineții, am urcat în cel de-al doilea avion ce urma să ne ducă spre destinația finală: Hong Kong. Condițiile de zbor au fost aceleași, ba chiar mai bune aș putea spune, avionul fiind mult mai mare, cu spațiu mai generos pentru landoul meu.

Astfel am ajuns cu bine în Asia, odihnit și pregătit de explorări. Am decis că vom mai folosi serviciile Qatar Airways și altă dată. Unde mai pui că, după fiecare zbor, îți poți înregistra pe site-ul lor milele parcurse, ceea ce îți oferă puncte de loialitate și avantaje la următoarele zboruri.

Așadar, să adunăm mile, zic!

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *