Blue Air, un (alt) serviciu românesc de evitat cu copiii

În general, de când călătorim cu avionul, nu am prea avut experiențe neplăcute, cu orice companie am ales să zburăm. Ba chiar de multe ori am fost plăcut surprinși ba de micile atenții oferite copiilor, ba de amabilitatea personalului cu care am interacționat.

Ultima noastră experiență de zbor a fost, însă, diferită. Urma să plecăm cu Blue Air în Cipru, destinația Larnaca. Într-o inspirație de ultim moment, ne-am gândit să ne informăm care sunt condițiile de călătorie cu copii peste 2 ani, în special în ceea ce privește transportul căruciorului.

1. Lipsa de informații pe site și un serviciu de Call Center defectuos

Prima tedință a fost să căutăm informații pe site-ul Blue Air, așa cum găsisem ușor pe site-ul alor companii. Surpriza a fost să găsim detalii despre călătoriile cu bebeluși, dar nimic legat de condițiile de călătorie a copiilor peste 2 ani.

A urmat apelul către serviciul lor de Call Center, de unde am aflat că cele două numere de telefon de pe site-ul lor (unul taxabil, unul în regim normal) nu deservesc același serviciu, chiar dacă diferența dintre ele nu este menționată niciunde. Evident, serviciul de Call Center putea fi contactat doar la numărul taxat cu regim special, și nici acolo nu am reușit să ne lămurim, fiind direcționați către serviciul lor central… din UK (!). Companie românească cu sediu central în UK? Da, se pare că se poate! Inutil de spus că timpul de așteptare la un astfel de apel a fost de zeci de minute bune, timp în care eram serios taxați conform costurilor aplicate apelului într-o altă țară.

2. Căruciorul copiilor peste doi ani – plătit ca bagaj de cală

Când, într-un final, am reușit să contactăm persoanele potrivite, aflăm că, pentru copiii peste 2 ani, transportul căruciorului nu este asigurat gratis de Blue Air, așa cum beneficiasem în cazul oricărei alte companii aeriene, inclusiv cele low cost ce operează în România (Wizz Air și Ryan Air).

Nu prea au avut nici justificări pentru faptul că unui copil de 2 ani fără o zi i se acceptă gratuit căruciorul, iar altuia de 2 ani și o zi nu… pur și simpu așa este politica Blue Air și ne conformăm acesteia. Singura explicație, oarecum plauzibilă, a fost faptul că oricărei persoane care ocupă un scaun separat în aeronavă i se aplică aceleași reguli în ceea ce privește bagajele pe care le transportă.

3. Neconcordanța informațiilor la biroul de check-in

Ne-am conformat, bineînțeles, și am achitat transportul căruciorului ca bagaj de cală la prețul de 260 lei, aferent zborului dus-întors.

Suprizele neplăcute nu aveau să se termine aici, însă. Odată ajunși la biroul de check-in, înainte de îmbarcare, nu mică ne-a fost mirarea să aflăm de la persoana din spatele ghișeului că ea nu era la curent cu această politică și că ar fi înregistrat gratuit căuciorul ca bagaj la cală. A fost nevoie de alte apeluri, între angajații aceleiași companii de această dată, ca să se pună la curent, chipurile, cu noile reguli de călătorie ale Blue Air. Nouă ne-au spus, evident, că rămâne valabilă taxa de bagaj pe care o plătisem, de unde rezultă că prea multă informare în avans uneori strică 🙂

4. Servicii lipsite de amabilitate la bord

Nici în avion nu ne-am bucurat de cele mai plăcute condiții. Știam deja care sunt condițiile de călătorie cu o companie low cost; nu ne-am mirat nici când am fost repartizați pe locuri separate, pe rânduri diferite, chiar dacă unul dintre pasageri era minor și chiar dacă mai erau trei locuri alăturate disponibile, știam deja că e o practică frecventă în utlimul timp printre companiile aeriene low cost.

Ce ne-a surprins, însă, a fost lipsa de amabilitate a unor membri ai echipajului de bord care, în loc să fie dispuși să ajute călătorii pe care ar fi trebuit să îi deservească, ne-au tratat cu un ton ridicat atunci când am vrut să aflăm dacă îmbarcarea era completă sau când am vrut să facem schimb de locuri cu alți pasageri din aeronavă. Și mai neplăcut a fost să parcurgem întregul culoar, până la ultimul rând din avion, eu la mami în brațe, care mai avea și un alt bagaj în mână, ca acolo să fim întâmpinați de o astfel de atitudine:

– Nu vă supărați, aș putea lăsa bagajul pe culoar, până ajunge soțul să îl depoziteze în spațiul de deasupra? întreabă mama, profitând de faptul că era ultimul loc din avion și nu ar fi încurcat pe nimeni.

– E ok, răspunde doamna stewardeză, nu foarte încântată, dar trageți-l mai în partea asta, nu îl lăsți pe mijloc. Și acolo a rămas până a venit tati și l-a așezat sus, la locul lui, timp în care doamna stewardesă a stat lângă bagajul nostru, neschițând niciun gest de ajutor.

Interesant… eu văzusem în timpul altor zboruri cum însoțitorii de zbor oferă ajutorul călătorilor, le așază bagajele în spațiile de depozitare, îi întreabă dacă pot să îi mai ajute cu ceva… probabil politica Blue Air o fi diferită și în această privință.

Am avut totuși și ceva de apreciat: spre finalul zborului am primit o bombonică pe care eu am savurat-o cu multă poftă 🙂

5. Decalări și întârzieri la întoarcere

După zborul dus scăzusem mult nivelul de așteptări, așa că nu ne-am mirat prea tare atunci când am primit mailul prin care ne anunțau că zborul de întoarcere fusese decalat cu mai bine de o oră (în condițiile în care ora de plecare era deja destul de târzie în noapte, iar a doua zi ne reluam activitățile zilnice, de dimineața devreme).

Nu ne-am bucurat prea tare de această schimbare, dar am apreciat că la check-in ne-au fost schimbate locurile cu unele pe același rând de această dată. Recunoștința ne-a dispărut, însă, treptat când, odată ajunși la poarta de îmbarcare, am fost anunțați că zborul are întârzieri peste ora deja decalată. Am petrecut, așadar, încă două ore de așteptare în aeroport, fără niciun fel de justificare oficială.

Am ajuns într-un final la București la ora 2 noaptea, în loc de ora 11, așa cum era programată sosirea inițial.

După o altă serie de emoții prin care am trecut până am găsit căruciorul (care nu fusese lăsat nici lângă avion, nici pe banda de bagaje destinată zborului nostru, ci pe o cu totul altă bandă ?!), ne-am îndreptat obosiți spre casă, cu promisiunea, în gând, că nu vom mai cumpăra curând bilete de zbor cu Blue Air.

LATER EDIT: Am descoperit că Blue Air oferă și un avantaj destul de important clienților săi, pe care nu l-am mai regăsit la nicio altă companie: posibilitatea de rezervare gratiută a biletelor de avion pentru maxim 72 ore, fără modificarea prețului inițial. E suficient să selectați ca metodă de plată, în momentul rezervării, plata prin transfer bancar. Astfel, o confirmare de rezervare va fi trimisă automat pe mail, iar biletele vor fi emise odată plata efectuată. Chiar dacă opțiunea e disponibilă și la alte companii aeriene, am observat că de fiecare dată „blocarea” prețului se putea face doar contra-cost.

Preluare foto: https://www.pexels.com/

10 thoughts on “Blue Air, un (alt) serviciu românesc de evitat cu copiii

  • June 25, 2018 at 2:52 PM
    Permalink

    La Wizzair la fel îți dau scaune aleator și nu a contat ca sunt cu bebe de 10 luni și copil de 3 ani. M-a pus la poluri opuse in avion fata de sot deși mai erau o mulțime de locuri. Și nu știu cum se face ca pe zborurile astea low cost in afara ca sunt întârzieri, mereu răcesc copii după un zbor și stau și îmi petrec zilele cu febra, muci etc etc. Asta in general când nu sunt zborurile de dimineața. In Asia dezinfectau mereu avioanele…și chiar in Myanmar care cumva sunt ultimii din Asia… Este cam rușinos ce se întâmpla la noi…

    Reply
    • June 26, 2018 at 7:23 AM
      Permalink

      Da, partea cu scaunele aleator o înțeleg, atât timp cât avionul e full și, poate, nu se mai găsesc locuri la un loc când faci tu check in-ul. Dar când jumătate de avion e gol, să te distribuie separat doar de dragul unei taxe în plus mi se pare înjositor. Partea cu răcitul n-am observat-o, dar nu ar fi de mirare să fie mai superficial curățate, nu știu ce să zic. Să sperăm că vor veni și vremuri mai bune 🙂

      Reply
  • June 25, 2018 at 6:05 PM
    Permalink

    Ati incercat sa apelati, pentru intarziere, la o firma ce se ocupa cu obtinerea de beneficii pentru daunele cauzate? Parca obtin bani si pentru intarzieri de doua ore.

    Reply
    • June 26, 2018 at 7:24 AM
      Permalink

      Știm de legea despre întârzierile de zobr, dar știu că se aplică la întârzieri de peste 3 ore. La noi prima a fost anunțată, deci nu se contorizează ca întârziere, doar că îți dă tot programul inițial peste cap și e tare neplăcut.

      Reply
  • June 26, 2018 at 9:26 AM
    Permalink

    Buna! Si noi am calatorit cu Blue Air cu un copil de 3 ani. In call-center si agentiile lor ni s-a spus ca trebuie sa platim caruciorul iar in aeroport doamnele de la ghiseu ne-au spus ca este gratis. Dupa aceasta am mai facut inca 2 calatorii cu Blue Air fara a mai plati ceva in plus pentru carucior. Aceeasi situatie am patit-o si cu cei de la Ryanair….transportul caruciorului a fost gratis. Oricum se intampla ceva la Blue Air pentru ca iar au inceput sa aiba intarzieri si e ciudat ca nici la sfarsitul lunii iunie ei nu au afisat orarul de toamna. Parerea mea.

    Reply
    • June 26, 2018 at 7:28 AM
      Permalink

      Da, exact ca și în cazul nostru… de asta zic, că dacă am fi mers direct la ghișeu fără să ne interesăm nu ne-ar fi zis nimeni de nicio taxă. Dar așa e când vrei să fii mai reponsabil decât e cazul 😀 Și, într-adevăr, e singura companie de care am auzit care practică taxe la transportul căruciorului peste 2 ani.
      Iar la partea cu întârzierile, sunt deja campioni de mult timp.. noi și pe cursele interne am avut probleme cu aștepările lungi când am zburat cu ei. Când se întâmplă cu titlu de excepție e una, dar când devine deja regulă ceva nu e ok.

      Reply
  • August 22, 2018 at 7:16 PM
    Permalink

    Eu am zburat frecvent cu Blue Air, mai ales după ce bebe a făcut 3 luni. Mereu am fost mulțumită de serviciile lor. Ba chiar un steward mi a dus bagajul din avion pana în terminal,fiind singura cu bebelușul. Mereu am primit loc pe un rand liber. Eu am doar cuvinte de laude pt ei. Pt mine un coșmar a fost Wizz air. Și refuz sa mai zbor cu ei.

    Reply
    • August 23, 2018 at 3:43 PM
      Permalink

      Da, si noi am mai calatorit cu ei si inainte, dar dupa 2 ani deja nu ni s-a mai parut ok sa platim caruciorul, cand toate celelalte companii, inclusiv low-cost, il primesc gratuit. Dar intr-adevar sunt si aspecte pozitive, cum e partea cu rezervarea, asa cum am precizat in articol, sau rutele interne care ne sunt tuturor mult mai de folos decat clasicele trenuri sau microbuze.

      Reply
  • November 7, 2018 at 10:42 PM
    Permalink

    Vroiam sa intreb, vazand ca e prima data cand zbor cu bebe cu avion Blueair, daca carutul din 2 piese este acceptat si este acceptata o gentuta mica pt bebe cu scutece de schimb, biberon, de exemplu cea atasata carutului. Carutul il putem folosi pana la scara avionului indiferent de aeroport ( noi ar trebui sa plecam de la Roma). Multumesc!

    Reply
    • November 8, 2018 at 11:53 AM
      Permalink

      Daca bebe are sub 2 ani, da, accepta caruciorul gratuit, chiar si din 2 piese. Trebuie doar sa specificati asta la biroul de check in, ca sa eticheteze fiecare piesa in parte. Nu mai retin partea cu gentuta, stiu ca una din companii, ori Wizz ori Blue nu acceptau o gentuta suplimentara pt bebe la bord. Acum, cu modificarea regulilor legate de bagaje nu mai e clar nici atat. Mai bine cauti pe site-ul lor sau ii contactezi in call center. Iar carutul da, se duce pana la poarta avionului indiferent de aeroport. Doar ridicarea lui difera de la aeroport la aeroport.. unii ti-l aduc tot la usa cand cobori, altii il lasa pe banda de bagaje.

      Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *